lördag 9 maj 2015

Trädgården: Blombänk i nivåer

Äntligen färdig... eller åtminstone nästan



Även om jag känner mig flunssig och trött, så kunde jag inte låta bli att laga på trädgården. Har sett fram emot det så länge. Köpte lite mylla och satt igång. Gossen var även flunssig, men då vädret blev härligt soligt och vinden inte nådde oss, fick han även hjälpa till. Så även om vi både hade lite kort stubin och kände oss täppta, lyckades vi riktigt bra då vi tog det långsamt.

Två blomnivåer hade jag gjort redan tidigare, så det var endast en del kvar. På vappen lagade jag en stenkant mot asfalten, så nu behövdes endast tömma bort alla stora stenar och gräva bort lite av marken för att göra det tillräckligt djupt för blommorna. Därefter öste vi ut mylla och lagade den sista stenkanten. Lade lite plast på insidan i hopp om att hålla gräset på rätt sida.


Det tomma området blir en gräsmatta, bara fröna gror. Tycker den nya blombänken blev ett bra par till muren på andra sidan. Det var egentligen mitt viktigaste mål då jag planerade helheten. En stenfri rabatt hade inte passat ihop.



Ännu är det inte så fullt i blombänken, men en hel del har redan grott under marken. Det märkte jag då jag bökade omkring. Ranunkeln hade jag stående i källarfönstret tills jag vågade sätta ut den. En del blommor ändrade färg, så hoppas de blir orange igen. Gula blommor är inte riktigt min grej. Daliorna får ännu vänta en stund till på att hitta ut. Utanför källarfönstret börjar pionen snart få sina blad. Väntar med spänning på vilken färg blommorna är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...