måndag 25 maj 2015

Oljepannrum blir torkrum

Det här kallar jag vardagslyx



Fast lyxigt ser det knappast ut. Men, för mig är det allt vad jag saknat just nu. Byklinor i taket som går att plocka bort vid behov. En knipsställning för småsaker som inte går i torktumlaren och torktumlaren invid. Dessutom fixade min man även en lampa i taket. Så jag behöver inte byka i mörker. Bäst av allt är dock att jag kan ha torktumlaren och tvättmaskinen på samtidigt, då vi fått elkontakt i oljepannrummet. Rummet är ganska bra ljudisolerat, så torktumlaren stör inte och den har en egen effektiv luftväxling.



Allt för länge får jag inte njuta av riktigt så fin lyx, för vi behöver hitta ett temporärt ställe för tvättmaskinen. Får se vad vi hittar på. Överväger att i framtiden ha torktumlaren och tvättmaskinen i skilda utrymmen. Det här blir som en slags prövotid.

Golvet som torktumlaren står på gjöt min man igår. Han pikade bort ett tunnt lager betong och i samma väva försvann även lukten av olja som fastnat i golvet. Lite projekt var det att få det bra. Han är inte nöjd, men jag är mer än nöjd. Han använde en lös betong och hällde det från kanterna. Sedan höll han på en god stund och föste betongen mot kanterna för att lutningen skulle bli rätt.


Väggen är ännu inte fixad hela vägen, men då rummet är väl undangömt får det se lite källaraktigt ut, så länge det fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...