torsdag 26 april 2012

Första arbetsdag på länge

Så var det min första arbetsdag på länge. Drog på mig kavajen, körde tösen till dagis och körde in bilden på samma plats som alltid hittills. Arbetsdagen hade inget överraskande att hämta. Har ordnat upp en plats åt mig, ordnat kablar, skruvat ihop en skärm, bläddrat igenom en massa e-mail och försökt komma in i arbetsgrejer igen.
På morgonen hämtade jag en kass med grejer till kontoret. Kändes som om jag höll på att flytta. Nödvändigheter som kosmetik, mat och arbetsdator, men även saker som ökar trivsel. Mitt favorit te är Keisarin morsian (Kejsarens brud?), som jag förvarat i en Pentik-burk. Nu fick den följa med till kontoret tillsammans med lite andra nödvändigheter som min arbetsmugg jag målat under min möhippa, en hjärtformad tesil och ett hjärtformat underlag. Gissar ni temat?
Ser ni så vacker utsikt jag har. Får stirra på en korridor med skärmar. Vänder jag på stolen har jag sån tur utsikt över havet och några öar. Kanske man får mera gjort såhär? PS. Bilderna var så tråkiga, så kände mig för att leka med dem lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...