fredag 13 april 2012

Lila överraskningar

Vi har under veckan njutit av varje solstråle med barnen, även om de båda två varit sjuka. Tyvärr har de inte ännu varit så många som man kunde hoppas. Terrassen är även i bruk tagen, då pojken för någon dag sedan fick kryptesta den för första gången. Utevarandet blev genast mycket roligare. Tösen har njutit av bakgården, då den både har gräs och sol, men dessutom en passlig hög med snö att leka med. På gården hittade vi även några lila små överraskningar jag inte kom ihåg att jag skulle ha sett tidigare. Tulpanerna har även kommit upp, även om jag var osäkert att de skulle orka ett år till. Får se om det blir både mörklila och gult som förra året.




Då pojken sovit och tösen varit på dagis har jag övat mig på något nytt. Har fått till låns av min svärmor en gammal stickmaskin. Med hjälp av olika nätsidor och Google har jag åstadkommit en provlapp och ca 30 varv på en väst. Var till Menita och köpte tre olika garn för tre olika plagg. Optimistiskt kanske, men roligt. På provbiten syns två av garnen stickade med olika spändhet. Det tredje garnet är rosa. Hoppeligen får jag snart visa upp mina nya plagg.





Har nästan stickat färdigt min klänning. Endast en cent till på kragen och sen montering. Passligt att ha ett projekt man kan göra nere på soffan och ett man kan göra uppe medan barnen sover. Nu skall jag fortsätta på min väst. Nati, nati...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...