söndag 22 april 2012

Bröllop och fjärilskort

Veckoslutet har varit fullt med program. Vi har varit på kaffe lite här och där och dessutom hunnit med ett bröllop. Barnen har klarat det bättre än väntat. Visst anpassar sig även bebisar ganska bra fast rutinerna lite hoppar. Igår var det bröllop i den så fina, gamla domkyrkan i Esbo. Med två barn hann man ju kanske själv inte riktigt festa, men god mat åt vi och tösen hade jätte roligt när hon sprang omkring med sin kompis. Det var ett knytkalasbröllop där man hellre än gåvor fick hämta mat. Det fungerade mycket bättre än jag hade väntat mig. Det var gott att smaka på en massa olika pajer och var speciellt förtjust i alla smeterna det fanns att sätta på bröden. Vill definitivt ha receptet på ärt-hummusen ifall inte jag hittar den med Google.
Vi pysslade ett litet kort med tösen till bröllopsparet. Tösen fick stämpla fjärilar på rosa papper som jag sedan klippte ut och limmade på ett annat papper med gult och rosa skuggor. Tycker om kombinationen av rosa och ljusgult. Tyvärr blev båda bilderna lite dåliga. Det blev lite skyndsamt med fotograferande. Laga kort har inte tidigare varit min grej, men tösen tycker så om det att även jag känner mig inspirerad att göra det.
Dagens loppis-besök blev avbokat, så nu har jag plötsligt en förmiddag utan program. Försöker hinna lite med mitt hem. Snart är jag på jobb och anar att det kommer att betyda total kaos här hos oss, då jag inte kommer att orka städa. Försöker även hinna plantera lite mera till glasvitrinen före det, då det ser lovande ut som om den snart kommer att komma i bruk. Borde kanske köpa lite örter och annat att sätta i krukor. Tomat- och vattenmelonplantorna börjar se stora och fina ut, och kan snart planteras ut i nya Alko-trälådor jag fått på torsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...