fredag 6 april 2012

Påskblommor av papper

Videkvistarna i tamburen fick lite påskigare utseende. Satt fast några vita fjädrar med metalltråd och lagade små pappersblommor av orange-gult silkespapper. Lagade ganska få blommor för att inte överdekorera blommorna. Fjärilarna jag placerat på kvistarna tidigare fick flyga lite högre upp.







Här är samma blommor med yttersta kronbladen som gult kreppapper. Skulle jag ordna påskmiddagen så skulle jag laga servettringar av dem. Men, tur nog firar vi påsken på lande hos mina föräldrar och på kalas hos vår gudson. Tur, för att huset inte blivit dammsugat på hela veckan och golven skulle behöva moppas. Förra veckans tagande hand om sjuka barn och ordnande av två kalas har tagit all nappning att städa. Kanske efter påsk. Har inte heller hunnit vara hemma så mycket den här veckan då jag hälsade på på jobbet. De vill ha mig tillbaka, så det blir fyra veckor jobb under pappaledigheten och lite då och då på sommaren. Får se hur det blir med allt pysslande och städande sen.



Men, nu ska det njutas av påsk med familjen. Glad påsk!

Relaterade länkar:


Vårsol och tygfjärilar (03.03.2012)
Härligt när solen börjar lysa, även om temperaturen ännu är lite för kall för att man skall kunna sitta ute och njuta av värmen. Då all snösörja frusit till en bucklig skorppa...

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...