söndag 26 augusti 2012

Barnsäker nåldyna?

Hade lite resttyg efter att ha sytt madrassen till vår säng och pojkens och sytt en halv gardin till barnrummet. Har sökt passliga gamla burkar för att sy in en nåldyna i dem. Då vi var i butiken med tösen, hittade jag en perfekt ny burk för ändamålet. Så, ingen gammal burk ändå, men fin tycker jag den är. Speciellt gillar jag handtaget. Viktigt var alltså att hitta en med passliga mått och som har lock. Nu är mina nålar säkra från allt för snabba fingrar. En annan motivator var att jag satte mig med smalbenet på nåldynan då jag nålade gardinen på gålvet.



Sydde ihop dynan ganska snabbt och tryckte en liten fjäril på den för att pigga upp dynan och för att den skulle passa ihop med burken. Fyllde den först med vadd från matbutiken, men det fungerade inte alls. Nålarna ville inte gå igenom vadden. Fick lite vadd av kvinnan som har tygbutiken Kretonki, då jag var där och köpte lite tråd. Snällt av henne. Nu fungerar den perfekt och har testats av pojken. Han lär inte få upp locket före han som syster kan hjälpa till med att välja nålar (en gul, nej mamma en röd, sen en vit...) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...