tisdag 21 augusti 2012

Madrass till sänggaveln

Då jag sytt överkastet i vitt, tyckte jag inte att det mörkbruna överdraget vi haft på sängen passade in, så köpte lite linnetyg i naturlig färg från Ikea (färgen ser kanske lite fel ut på bilden). Billigt och bra. Sydde ett fodral att klä över madrassen jag tror jag klippt ur en gammal Ikea madrass för barnsängar. Sydde den så att jag kan välja ifall jag vill ha en synlig söm i övre kanten för lite mera struktur eller inte. Nu är sömmen framme, då jag tycker det passar ihop med den kantiga sängen som min man byggt. Sydde den färdig på vår bröllopsdag vilket jag tyckte var ett passligt projekt då vi fått pengarna till sängen som bröllopsgåva. Då hade vi ännu på planen att köpa en, men vi hittade inget passligt och allt i tillräckligt bra kvalitet var fånigt dyrt. Den här lär hålla resten av livet, men madrassen kan nog ännu få nya fodral. Den här lär jag dock inte tröttna på lika snabbt då den är lite lättare att kombinera med annat. Beige dynorna är sydda av ett Laura Ashley tyg som jag ännu tycker väligt bra om. Var orolig att den skulle skära sig med nyansen på linnetyget, men bra går det ihop. Nu är vårt sovrum lite lugnare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...