onsdag 8 augusti 2012

Noter i pastellskal

Fick inspiration att börja spela piano igen efter att min man stämt pianot på föräldrarnas stuga. Det lät förfärligt tidigare, men nu kan man njuta av det igen. Perfekt blir det tyvärr inte. En stämmare påstod att balken spruckit på några ställen och därför inte hålls på tre tangenter. Ett Yamaha piano skulle man tro att håller och på Fazers ville de inte tro mig.

Mina noter har jag haft i en mjuk mapp med mattytade plastfickor. Tyvärr är de dock inte tillräckligt matta för att fungera. Då solen lyser starkt in ser jag endast ¾ av noterna. Köpte lite kartong i glada färger och lagade fordral åt noterna. Printade ut Hallelujah, Hello, Moonlight Sonata och Pianoman och limmade in några av dem. De fungerar riktigt bra och ser ju ganska roliga ut. Funderar hur jag skall limma in de noterna som har fyra sidor. Vill bara vända en gång på bladet, så det blir väl lite att klippa i kartongen för att få det att passa.





Prövade ett nytt dubbelsidigt tejp, som var färdigt på rulle och man bara rullade på (E-Z Dots). Fungera helt superbram, men bara för 10 ark. Snabbräknat blev det 23 cent per A4, så det var kanske inte riktigt prisvärt. De sista limmade jag med lim och det blev helt bra. Tejprullen skulle passa bättre för foton.

Stämplade namnen på pärmen, främst för att snabbt se åt vilket håll noterna skall vara. Tror jag kommer att lära mig färgerna ganska snabbt. Fast, det beror väl på hur många noter jag orkar fixa så här. Kommer att se helt roligt ut i hyllan, då jag sätter dem i en vit öppen mapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...