lördag 4 augusti 2012

Nalle Puh -kalas

Då lillpojken fyllde ett år på onsdagen var det dags att ordna kalas. Helt otroligt att tiden gått så snabbt, men så är det väl med lilltvåor. Man hinner inte riktigt med då vardagen tar upp all tid. Pojken verkar bli snabbt större, då han nu plötsligt blivit intresserad av att lära sig gå och blivit mycket stadigare. På kalaset stod han plötsligt en lång tid utan stöd.

Kalasets tema fick tösen välja, då pojken ännu inte riktigt har så många åsikter. Bakade allt det salta och kakbottnen under veckan, så vi hade tid att pyssla lite på morgonen. Vi lagade varsin Nalleh Puh på morgonen. Är så stolt över min tös, då hon målar så fint. Men, så är det väl med mammor. Man är stolt över sina barn nästan jämt. Stolt över alla framsteg de gör.




Som salt bjöd vi bl.a. på medelhavsmuffins. Nasse bakar i vår bok muffins, så det var ett måste. Dessutom hade jag köpt muffinsformarna från Clas Ohlsson långt tidigare, då de var så söta. På söta sidan hade vi honungskex, gula cake pops gjorda på Dominokex och en Nalle Puh -tårta. Tårtan blev inte som planerat då kremingredienserna tog slut, men bra och god ändå.


 

På kvällen lekte vi "Sätta svansen på I-or". Oväntat nog lyckades det jätte bra, fast barnen ännu är små. Åsnan pysslade jag även på morgonen med tösen. Har ritat en hel del av på sista tiden. Den här bilden googlade jag fram och ritade från Ipaden. Har märkt att ju mindre jag stressar och ju snabbare jag gör det desto bättre blir det. Lite fel propotioner stör inte lika mycket som osäkra pensträck.



På mig hade jag en ny kjol. Tyckte den passade mig oväntat bra, fast jag inte haft den modellens kjolar tidigare. Tar en stund att lära sig vilka kläder passar efter en ganska stor kroppsförändring efter två barn.


Imorgon blir det dags för kalas för barnens närmaste släktingar. Har inget tema för kalaset, men tänkte pröva en ny fyllning till kakan: Francipan. Får se var det smakar. Om jag hinner bakar jag även lite toffe. Hade dock tänkt hinna på en springlenkki före kalaset, så får se hur mycket jag hinner med.

2 kommentarer:

  1. Grattis till den redan så stora pojken! Tänk att det är ett år sedan vi träffades :)

    Jag är glad att vi hade bara ett kalas... helt tillräckligt med det. Puh. Tog springlenkki igår efter allt bakande så belönar mig med ett glas vin idag istället :)

    SvaraRadera
  2. Tänk vad tiden går fort :) och tack samma

    Jo, visst är det lite mera med två kalas efter varandra, men lyckades organisera min tidtabell, så att jag hade gott om tid med allt. Sprang även en lenkki igår. Sprang hela 6 km och är superglad för det även om knäet klaga sista halva kilometern. Hur sent kan man lura dig med och springa?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...