onsdag 29 augusti 2012

Problemlösning

Som jag tidigare skrev har jag haft problem med syendet, då min tråd gått av. Nu har jag kommit fram till några orsaker som antingen en eller alla lett till mitt problem.




Först av allt har jag köpt en tråd som heter Coats Duett som en tygbutiksförsäljare menade att kan orsaka dessa problem, då den är gjord av blandmaterial. Dålig trådkvalitet är en av de vanligaste orsakerna, så nu bytte jag till Gutermann som många berömt. En symaskinsförsäljare konstaterade att man inte kan hitta bättre än det.

Min svärmor berättade att hon märkt att trådrullens riktning kan orsaka att tråden tvinnas upp. På min symaskin finns det märkt hur man skall sätta tråden, men ifall den här tråden är tvinnad åt "fel" håll kan det även vara orsaken.

Förutom att felet kan ligga i tråden kan det även vara i nålen. Har en bra kvalitets nål, men den kan vara fel storlek för min tråd. Köpte en dubbelnål menad för trikåtyg och den fungerade superbra. Nu har jag förkortat tre bodyn och bara jag köpt mera tråd skall jag förkorta två till. Svårt att hitta snygga t-skjortor storlek 86, för de alla har någon ful figur på. Nu blir alla fina randiga (jag älskar randigt!) bodyn skjortor.

Nu verkar det alltå som om felet inte var i min symaskin även om jag morrade på den här tidigare.

Relaterade länkar:


Maskinproblem (12.08.2012)  
Finns det något mera irriterande än verktyg som inte fungerar? Säkert, men just nu känns det här tillräckligt jobbigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...