söndag 5 augusti 2012

Mitt vita lapptäcke

På kalasen hade jag för första gången i bruk mitt vita lapptäcke. Det är inte helt färdigt, då jag inte ännu hittat något lämpligt för baksidan. Fick en jätte bra idé av en kompis att laga aviga sidan till vardagssidan och använda den vita till fest. Kan hända att vardagssidan blir vit, men kanske inte lika känsligt tyg. Här är samtidigt en liten inblick på hur vårt sovrum nu ser ut. Hälften arbetsrum, häflten sovrum.

Försökte fotografera lapptäcket i mörkret. Inte lätt... Förutom det kan jag inte de där knäpen som får dynorna att se fina ut. Dynorna ser ut som hösäckar och inte så lyxiga som på många bilder. Större dynor skulle säkert hjälpa.






Nästa projekt är att sy ett nytt överdrag till madrassen bakom. Den här är på tok för mörk. Har redan köpt linnetyg från Ikea för projektet. Gäller egentligen att hitta tid.

Sovrummet har även fått nya lampfötter. Hittade dem i Ikea och blev genast förtjust. Våra gamla fötter har redan hittat ett nytt hem, men behöver nya lampskärmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...