lördag 11 augusti 2012

Nunnor

Då det är tösens godisdag på lördagar är det en perfekt dag för att baka något gott. Vi bläddrade i Sju sorters kakor och hittade något jag inte smakat på tidigare. Lite skeptisk var jag då det inte innehåller choklad. Kan det vara gott då? Jo, det kan det :) Sätter ut receptet på min matblogg bara jag hinner.


Nunnor i flick- och pojkfärg
Nunnor (recept: Sju sorters kakor)


Vi hade kompisar på besök, så det blev en spontan kalasmiddag. Supergott med grillad höna fylld med getost och örter. Gott med lite honung på. Med det sallad från egna landet och andra grönsaker. Efterrätt blev nunnor och körsbär. Då jag tydligen även är allergisk för körsbär (morr, har björkallergi som tycks hindra mig från att snart äta allt gott som hör till gruppen hälsosamt) fick jag hålla mig till att mumsa på nunnorna. Tösen hjälpte till med både bakande och dekorerande och ni kan kanske gissa vilken nunna var åt  henne själv och vilken åt vår gudson.


Har alltså slutat med min godisstrejk. Var ett halft år utan gott för att gå ner i vikt. Nu väger jag under 61 kg, vilket är ett kilo mindre än jag vågat hoppas och mindre än jag vägt på länge. Lite flera nunnor så är det ett minne blått, men kan ju inte fortsätta så här i all evighet. Tänker undvika att äta choklad, men en bakelse eller lite flera då och då kan ju inte skada. Oberoende om det blir ett kilo mera eller mindre är jag i bättre skick än jag vågat hoppas efter två barn och tänker fortsätta försöka vara supernöjd. Min kondition är sen en annan sak. Den får jag nog ännu arbeta på för att få mig närmare det den nångång var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...