måndag 12 november 2012

Fleecedräkter åt barnen

Har sytt varsin fleecedräkt åt barnen. Tösen fick en rosa och pojken en turkos. Underligt nog tror alla att pojken är en tös, då han har sin på sig. Visste inte att turkost anses vara flickfärg. På båten fick de traska omkring i dem som halvfädiga, utan muddar, då jag inte hade hunnit fixa dem färdiga. De såg ut som de gick omkring i pyjamasar och blev kallade prinsessor... Idag fick tösens overall muddar. Pojken får ännu vänta lite, då den annars blir på tok för stor. Har sytt den lite på längden, men utan muddar går den bra. Han lär ju inte vara på dagis, så ingen ser vad han har under haalaren. Dessutom växer han så det knakar även om han inte äter värst mycket.


Förutom sytt har jag ritat vårt framtida hus (alltså om granskningen inte ändrar på saken) i 2D. Lite svårt med en gosse i famnen, men kanske den är färdig inom en vecka? Efter att alla mått stämmer på 2D varianten blir den ganska snabbt 3D med hjälp av Google Sketch up. Kanske jag visar upp någon bild bara jag kommer lite framåt. Imorgon skall jag försöka hinna kila till butiken och se på lite parkettalternativ. På onsdagen blir det knäoperation, så efter det lär jag inte se butiker på en stund. Nu skall jag ut och njuta av det vackra vädret tillsammans med en kompis och hennes tre veckor gamla tös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...