söndag 4 november 2012

Naturvitt och guld

Har försökt köpa kläder mera i mina egna färger. Då jag är blond passar jag inte så bra i granna färger. Svart använder jag mycket även om det inte klär mig så bra. Trött som jag är efter för lite sömn senaste tre (snart fyra) år, så passar kanske det svarta med ringarna jag har under ögonen. Då jag stickar försöker jag välja lite mera smickrande färger. Har en brun och två gråa vinterkappor, så då jag sökte garn för en halsduk kändes naturvitt som det bästa färgvalet. Klassiskt och neutralt, som jag gillar det, med något lite extra. Det lilla extra blev den här gången en metallbroderitråd i guld. Tycker guld passar bra ihop med grått. Har en väldigt sliten väl använd naturvit-guld scarf som fungerat som inspiration. Garnet är en blandning av merinoull och silke och har länge varit en av mina favoritgarn. Tyvärr har dock priset nästan dubblats.

merinoull-silkegarn och metalltråd


Har på sista tiden hittat många plagg i guld, och en av dem har t.o.m. fått komma med hem. Tycks vara på mode med guld, så det passar ju riktigt bra för mig. Många av mina favoritpasteller och färger hittas nu i butikerna, så det är en bra stund att vara illa tvungen att fylla skåpet med kläder för att över huvudtaget ha något varmt att ta på sig som inte hänger som en påse efter att innehållet krympt. Under är en av mina nya fynd från Vero Moda, en naturvit-guld tröja som är skön på och redan varit med på jobbet. Köpte matchande byxor med en gulddragkedja på baksidan. Dem har jag tyvärr ingen bild på.

naturvit-guld tröja från Vero Moda

2 kommentarer:

  1. Bekant mönster :) Här tröttnade jag på det efter fem tubscarfer och prövar nu ett annat...

    SvaraRadera
  2. :) För mig får nog en räcka. Sen blir det mössa i samma färg, men mönstret vet jag ännu inte. Undrar om det behöver ha flätor eller skulle det vara snyggare, med t.ex. pärlmönster

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...