lördag 3 november 2012

Välkommen veckoslut

Har haft en ledig dag idag, alltså tid för mig själv. På morgonen blev det en koreografitimme på en liten träningsklubb jag tidigare spenderade en stor del av min ledighet i. Skönt att få göra för fullt även om jag anar att min flunssa inte gillar det. Mina tränings-, eller egentligen dansskor börjar vara lite slut inuti, men de fungerar ännu bra. Det bästa med dem är att de har ett tudelat botten, så man kan böja på foten.




Efter gymppan tog jag en lång het dusch. Saknar så att ha badkar, för hur man än försöker är det alltid någon del som fryser. En till sak på önskelistan till ett framtida hus (som vi aldrig ha råd med efter allt jag satt på listan).

Efter att ha försökt slösa på tiden med att lacka naglar och pröva kläder, packade jag in lite garn och stickor i väskan och gick på promenad. Visst är det fint med björkar mot höstfärger. Traskade till bensinstationen på andra sidan åkern. Där tog jag mig en kopp kaffe och påbörjade ett nytt stickningsprojekt. Vad det blir visar jag bara jag fått en start. Själva bensisen var ganska kal även om den är en pizzeria. Avkopplande var det ändå. Medan jag bråttades med mina nystan fick jag ofrivilligt lyssna på två kvinnor tala om sina familjedraman. Alla tycks stressa om motsvarande grejer även om man anpassar sig enligt livssituation.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...