söndag 18 november 2012

Pärlor

Tösen fick pyssla ihop ett halsband åt mig och sig själv. Vi fick en hög pysselsaker av en kompis, bland dessa fanns bland annat genomskinliga pärlor med stora hål. Det fina med stora hål är att barn lätt kan trä dem på trådar. Då de är genomskinliga kan man byta trådens eller snörets färg och på så sätt få väldigt olika utseende. Började med ett enkelt vitt då jag inte hade så många passliga hemma, men ett guldfärgat kunde vara snyggt till mina nya plagg. Snöret knyts till en rosett i nacken, så ett bredare mera synligt band kunde vara fint. Tösen tillade en lite mindre pärla, då vi hade en enda annan med stort hål.


Förutom att vi pysslat besökte vi av och an en butik. Var ju lite knepigt att gå, då mitt ben inte riktigt vill böja sig. Fick dock köpt lite julklappar och en balansdyna. Hängde på köpkärran för att våga luta på mitt ben, vilket egentligen visade sig fungera riktigt bra. Hem kom även en bunt rosor. Tycker om vita blommor, vilket kan bero på alla färggranna leksaker barnen lämnar efter sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...