torsdag 8 november 2012

Pepitarutor

Hade väntat mig en helt annorlunda dag. Den 8.11. betyder för mig privat min mormors födelsedag och på jobbet användbarhetsdag med olika happenings. Så hade jag väntat mig att den här dagen skulle se ut, men så blev det inte riktigt. Istället har jag suttit på ett seminarium, och känt mig som en stunderande igen, med telefonen i handen och väntat på spännande nyheter från olika håll. Ifall jag inte hade barn skulle seminariet fortsätta i morgon dygnet runt, men lär vara hemma och ta hand om en liten gosse istället.

Spännande nyheter fick jag. De dåliga var att vi inte fick en dagisplats i samma dagis som tösen. Betyder alltså att jag inte kan börja jobba heltid och att vi får pussla en hel del för att få tidtabellerna att gå ihop. Vi blir och köa i hopp om en plats. För pojken är det en bra grej, då han får vara mera med mamma och mor- och farföräldrar. Så hoppas jag att även jag kan ställa upp för framtida barnbarn, så att de inte behöver gå till dagis före de själva får glädje av det. Däremot får jag se hur det lyckas med jobbgrejerna kommande år.

De roliga och väldigt oväntade nyheterna är att vi idag köpt ett hus. Ännu är det inte helt slutfört. Huset måst ännu få en gransking för att se att det är beboeligt, men annars så blir det storrenovering i slutet av januari. Huset är nämligen gammalt och säljs i dåligt skick. Så vi får göra om en hel del. Har ännu inte sett huset, då jag var i Sverige medan allt framskred. Ser alltså fram emot att kommande år bo i ett halvfärdigt projekt. Brist på sysselsättning lär det inte bli.

Pepitarutor - Vero Moda
Varför Pepitarutor då? Jo, hade på mig en ny tröja/kavaj  med pepitarutor från Vero Moda. Tycker om pepitarutor och har ägt accessoarer med detta mönster. Är glad över att hitta mera plagg med mönstret i butikerna. En klassiker kunde jag konstatera, då min mormor även var väldigt förtjust i mina nya kläder.


2 kommentarer:

  1. Jeij, grattis :) Tråkigt med dagisplats - håller ännu tummarna för vår...

    SvaraRadera
  2. Tack :) Håller tummarna för er del :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...