torsdag 15 november 2012

Knäoperation avklarad

Knäoperationen är nu avklarad, så nu sitter jag på soffan och tar det lugnt med Pride and Prejudice snurrande i bakgrunden och lite syprojekt i famnen. Mamma har varit här och hjälpt med barnen, vilket är skönt för har två små famppugrisar som hänger fast i mig hela tiden. Tösen har öroninfektion så hon är hemma från dagis och lite extra ynklig.

Operationen gick bra, även om jag fick höra att knäet inte kommer att bli smärtfritt, så jag har slitage i brosken. En flick tog de bort, så hoppas att det hjälper så att jag kan springa igen. På sjukhudet träffade jag en massa trevliga tanter och servicen var som alltid bra. Kan nog inte klaga vad gäller Jorv. Har alltid varit lika nöjd. Hade med mig en bok och en stickning. En fjärdedel av boken hann jag igenom före stickningen lockade mera. Halstuben fick jag färdig. Den kunde ha varit lite längre, men den går nog att använda ändå. Så går det när man ändrar planerna mitt i. Visar upp den lite mera bara jag fått trådarna fästa och kanske en mössa till. Har prövat en ny modells stickor av KnitPro och är mycket nöjd. Känns sköna i handen. Boken jag läser är jobbgrejs. Är dålig på att läsa skönlitteratur och föredrar en teoribok. Konstigt anser många. Skulle gärna kunna kura upp i mig i soffan med en trevlig roman, men det bara inte lyckas. Många olästa böcker ligger i hyllan och väntar, men läset hellre något annat.



På tisdagen har vi inspektion på vårt hoppeligen framtida hus. Ser fram emot att se huset, då jag inte ännu varit inne i det. Allt kommer att ändras, så det har ju egentligen ingen betydelse, men tar gärna lite mått (även om de också ändras). Har lovat blogga om husprojektet, men har ännu inte bestämt mig om jag börjar på tisdagen eller först när huset officiellt är vårt. Får se... Renoveringsinlägg lovas alltså i framtiden.

Till sist ännu en bild jag tog på Sverige-kryssningen. Har ännu några oanvända gratisresor kvar, så får se om vi hinner på en ny resa ännu i år. Kan nog hända att husprojektet far iväg med den tiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...