söndag 12 maj 2013

DIY: Baby shower och bambusockor

Inom kompiskretsen har vi haft som tradition att ordna baby showers. Snabbräknat tror jag det här blev den nionde baby showern som jag deltagit i, egna medräknade. Till firandet har vi både bakat Aleksandersbakelser som dekorerats med olika bebiföremål i choklad och lagat både blöjtårtor och storkar med babysaker. Den här bebishowern hittade jag en söt idé på pinterest som jag helt fräckt kopierade. Tyvärr har jag inte ursprungslänken kvar. Det blev en bebis av melon och fruktsallad till.


En liten gåva stickade jag även till lillen i magen. Då beräknad tid är i början av sommaren valde jag att sticka av mjuk bambu. Modellen har extra långa skaft, för att till början värma hela benet. Väldigt praktiskt speciellt om man har lillen i bärsäle. De hålls även mycket bättre på foten. Får se om jag fått sug på att sticka sockor. Nästa par är redan på stickorna. Även det i bambu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...