fredag 3 maj 2013

Sommarklänning och pärlor

Årets Vapp firades hos kompisar med kompisar. Med barnen köpte vi en del maskeradgrejer för att ta ut det mesta av Vappen, så bakade jag en kaka och köpte mjöd att hämta med till kalaset. En riktigt lyckad Vapp även om det känns som om den alltid blir för kort, då jobbdagen tar slut först fyra-fem tiden och barnen skall hem ganska tidigt.

Däremot hinner man njuta lite mera av första maj. Min mamma ordnar varje år kalas första maj och bjuder hela sin släkt på buffe med allt från rostbiff och kräftsallad till knackkorv och potatismos. Snaps och vin finns det även, men för min del blev det en klar Vapp. Själv hade jag på mig välanvända kläder till Vappen, men kunde inte låta blir att köpa en söt sommarklänning åt tösen från H&M. Härligt korallfärgad med spetsdekoration. Till den hade tösen ett sirligt pärlhalsband jag lagat medan hon var i magen. Pärlorna beställde jag på e-bay och låset med ett hjärta från helmiq.fi. Pärlhalsbandet var ämnat för mig själv, men passar egentligen henne mycket bättre. Kunde dock ha varit lite kortare.


Då det blir många lediga dagar mitt i veckan har jag en hel del jobb som borde göras. Igår på kvällen hade jag tänkt vara flitig, men somnade med barnen. Idag var vädret för fint för att jobba och så hade jag barnen hemma. Iställer blev det långpromenad och capuccino i ett gulligt litet café med en massa härliga saker till salu (får se om jag tar mig tillbaka till Lillan någon dag för en metallkorg hamnade på önskelistan). Tyvärr kan jobbet inte vänta alltför länge, så lär ikväll ta igen lite ogjord övertid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...