torsdag 9 maj 2013

KappAhl Newbie

I kompiskretsen och släkten ökar barnmängden med jämna mellanrum. Förra veckoslutet var det dop, den här veckan föddes en liten en och under sommarn kommer det åtminstone fyra bebisar till. Då det för mången inte är första barnet blir det lite att fundera då man köper gåvor. Speciellt om könet är det samma kan man ju räkna med att allt redan är inskaffat. Om jag själv skulle få en till bebis (var inte oroliga, finns inte på planen), så skulle jag gärna få lite kläder av KappAhls Newbie serie. De är otroligt charmiga och färgerna är precis i min smak. Lillpojken vars dop vi var på fick även ett set. Då mina barn var i rätt ålder var urvalet ännu inte så stort som det är nu, men ett av favoritplaggen är även från den serien. Det var en vit fältstickad bommullsoverall med huva.




Tyvärr finns det inte motsvarande på den avdelningen (storlek 92-) där jag nu är tvungen att köpa barnkläderna på. Av någon orsak finns det främst kläder i alla granna färger då barnen blir äldre. Det blir pink, grannlila, gult osv och helst alla på samma plagg. Kjolar finns det inte värst mycket av utan främst tunna sommarklänningar. Själv föredrar jag pastellfärger, mörkblått, beiget, grått och vitt. Tösen älskar dock butikens regnsbågsfärger, så jag hade väl ändå inte fått de jag valt på henne om de fanns i större storlek. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...