måndag 27 maj 2013

Mayoral

Besökte extempore en vändagsförsäljning (Bobo) här i närknutarna som sålde märkesbarnkläder till förmånligt pris. Tyvärr fanns det inte så mycket åt större tösar, men så var det ju gossen som egentligen behövde kläder. Tösen fick en vit klänning med svartprickig frolla och en vit bolero med "diamanter" på ryggen, båda av märket Toffee. Ett märke jag aldrig haft kläder av tidigare, så hoppas att de är bra kvalitet. De verkade lovande. Tösen hade idag på sin nya klänning och tillsammans band vi några maskroskransar. Ni kan kanske ana hur den vita klänningen såg ut efter det...

Gossen fick som sagt en hel del mera. En blå, tunn jacka som varit länge på köpeslistan. Märket minns jag inte. Han fick även en härligt mjuk, långärmad, rutig kragskjorta och ett par tuffa shorts av Mayoral och en långärmad lite tjockare skjorta av Brums.

Mayoral
Brums, Mayoral

Så svårt att hitta söta pojkkläder, så de här märken skall jag lägga bakom öronen. Speciellt Mayoral tycks vara ett märke som jag faller för, då jag tidigare under veckan hittat ett söt prinsessklänning åt tösen av samma märke. Det fanns även andra söta på loppiset av Mayoral, men de dög inte åt tösen.

Mayoral

Kläderna har varit i flitigt bruk hela veckoslutet. Vi besökte Borgbacken med kompisar på lördagen. Då vi hade tur med vädret var det inga ytterkläder som gällde, så barnen fick slittesta kläderna med detsamma. Borgbacken var nog en succé för båda barnen, även om lillgossen kanske inte riktigt uppskattade luftballongerna och de andra fartfyllda miniapparaterna. Bilkarusellen vågade han dock pröva på t.o.m. utan mamma, men endast från en bil han kunde se mig från med jämna mellanrum. Alla de fyra äldsta rymdes i samma bil (med mina på bakbänken) och söta var de när de for runt och såg så nöjda ut.



Spegelsalen var även pop för tösarna som hade roligt åt sina vridna spegelbilder. De sprang av och an mellan speglarna och gapskrattade. Lillebror, som inte riktigt förstod sig på saken, hade ändå roligt då han sprang av och an efter dem. Mest spännande var kanske utkikstornet, för då satt alla de största barnen på rad ovanligt tysta.

Då en del av apparaterna nu är gratis kan det hända att det blir flera Borgbacken besök i år. Stor besvikselse var det dock att hästarna inte var en av dessa apparater.


Efter Borgbacken körde jag och barnen till mina föräldrars lande. Vi kom sent fram, så trodde jag skulle ha två sovande barn i bilen. Men, det visade sig vara helt omöjligt att få dem att somna. Först kl 23 då pappa hittade till dem från bygget somnade de skrattande i sina sängar. På lande stannade vi tills idag, men då jag inte riktigt packat med för så lång övernattning fick barnen bo i samma kläder nästan hela veckoslutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...