lördag 25 maj 2013

Ser ni vad jag ser


Troligtvis inte, då min telefons kamera är noll värd. Jag har ett stort trädgårdsproblem som kallas sniglar. Massor, massor av sniglar. Var där på torsdagen för att städa källaren och blev förskräckt då jag gick ut på gården och märkte att det knastrade under skorna för varje steg jag tog. Muren runt källaringången och sockeln var även full. En snigel på varje 20 cm. Inte en gren på buskarna saknade en snigel. Hjälp, vilket arbete jag har framför mig för att få bort dem...



Orsaken att jag tog en titt runt gården var att jag ville veta hur stor våran rabarberplanta har blivit. Visste att det fanns en stor fin planta på kompisarnas sida, en råkade hitta en liten en bakom berget som gjorde mig väldigt glad. Hoppas den klarar av all tumult som kommer att hända på gården.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...