måndag 20 maj 2013

Bo vid stranden

Har bott vid stranden största delen av mitt liv. Endast de senaste tre åren har jag bott mitt på land, med någon kilometers cykelfärd för att se hav. Att bo vid stranden är något som värderas åtminstone då man söker bostäder. Priserna stiger ju närmare man kommer och får en glimt av havet kan man betala en hel del. Som född på en ö, älskar jag att vara vid havet. Min barndom har spenderats till stor del på stranden. Otaliga minnen har jag speciellt från stranden intill mina föräldrar. Nu har jag fått dela med mig av min kärlek för stranden med barnen och lekt med dem flera timmar i veckan på en annan strand inte långt ifrån. Då den har en bra klätterbana med rutchbanor och klätterrep har båda barnen hittat något att syssla med. För att inte tala om den otaliga mängden sand som bara väntar på att bli till många, många sandkakor. Då jag inte kan bjuda på kaffe hemma hos mina föräldrar, blir det hoppeligen kaffe vid strandcaféet med vänner istället.  (Bilderna under är tagna på morsdagen)



Förutom att leka vid stranden, finns det få saker som är lika avkopplande som en strandpromenad. Ikväll blev det en ca 8 km lång springtur runt största delen av ön. Råkade ta mig ut, vid solnedgång, så fick njuta av en vacker röd himmel. Tyvärr är min Lumia inte så bra på att visa vackra natt färger, men kanske ni kan föreställa er lite mera rött, gult och blått på bilderna ;)



Även om jag värderar stranden så högt, är jag dock nöjd att jag inte längre bor vid den. Speciellt på vintern känns det alltid som om det skulle vara någon grad kallare här, då det blåser från alla håll. Varje morgon påminner mig måsarna om sig med att måla bilen vit och brun. Så föredrar jag även lite mera utrymme runt mig, vilket skulle kosta en hel del mera än jag vill betala för här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...