lördag 4 maj 2013

Söta köksdrömmar

Då vi lagar ett helt nytt kök börjar man ju även drömma om nya detaljer till köket. Vårt matbord börjar vara för litet, så har en längre tid hållit ögonen öppna i hopp om att hitta ett bord i ek som är för 6-10 personer. Hittade ett i KodinYkkönen, men måste tyvärr ännu bromsa lite, då pengarna rinner ut med frisk takt för material till renoveringen och då jag inte ännu har ett golv i köket att placera bordet på. Men, drömma får man ju alltid.

Arlington bord i ek från KodinYkkönen för 6-10 personer

Hade inte tänkt matcha ihop bordet med samma series stolar, då det blir för massivt för köket. Istället vill jag ha enkla vita stolar av böjd faner med vita metallben. Har inte ännu hittat exakt det jag söker, men KodinYkkönens Flower stolar är väldigt nära. Stolen är lätt at måla över ifall den får fula skavanker och så är den lätt att hålla ren. Främst vill jag testa att den inte vippar för lätt då barnen klättrar.

KodinAnttilas Flower stol i faner
Fotograferade även dem med Lumian inne i KodinAnttila. Bilden är tyvärr inte värst bra kvalitet, men man ser ungerfär hur de passar ihop. På bilden är borde förlängt i ena endan.

Fotat i KodinYkkönen Merituuli

Förutom möblerna har jag även lust att skaffa lite smått av Cult Design till köket. Tyvärr betyder inte smått billigt, så allt för mycket lär det inte bli. Men, en tvål- och diskmedelspump kanske ryms in i den allt krympande budgeten. Får se... Har ännu inte hittat dem i någon butik, med skall hålla utkik för eventuella rabatter.

Diskmedel- och tvålpump av Cult Design
På bordet kunde även passa en vit Aalto vas i modell större. En god vän har haft en sådan stående på paradplats i hemmet, så jag får väl främst beundra den hos henne. Tror nämligen det senast där blir stopp i budjeten, ifall jag inte har vunnit på Lotto med kupongen jag haft i plånboken nu i någon vecka. Men som en lite lägre tids dröm kanske. På högre prioritet är nog både ny soffa och ett nytt badrum i husets nedre våning. Men, som sagt: Alltid får man drömma.


2 kommentarer:

  1. Jos haaveilet tammipöydästä, kannattaa ehdottomasti suunnata eteläiseen naapurimaahan. Virossa valmistetaan runsaasti massivitammisia pöytiä ja toki muitakin kalusteita, lisäksi ovat huomattavan edullisia verrattuna Suomen hintoihin. Myös www.tammikaluste.fi sivuilla kannattaa piipahtaa.

    SvaraRadera
  2. Kiitos vinkistä : ) Pitääpä tutustua.

    -Jenny

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...