torsdag 20 juni 2013

Dålig patient

Jag hör till gruppen människor som är urusel på att vara sjuk. Det finns inget värre än att ligga stilla och vila, speciellt om man inte valt det själv. Oftast resulterar det i att jag springer omkring i feberyrsel och tror mig göra något fiffigt eller städar hellre än vilar.

Har senaste månaden varit sjuk två gånger. Då jag sällan och aldrig brukar vara sjuk borde jag kanske fundera varför. Sedan vi flyttat har det inte blivit av att laga ordentlig mat, så jag lever på kaffe och dammsugare. Jobbet har varit otroligt stressigt, så jag har jobbat sena timmar och inte sovit tillräckligt på evigheter. Snart blir det tur nog semester, så ännu skall jag klara av en vecka. På semestern är jag dock tvungen att arbeta lite, men bara lite.

Igår var jag på den sämsta sjukledigheten någonsin. Då jag har tre DL idag, kunde jag inte bara slappa eller pyssla med något skoj. Arbetade som en gris (det här uttrycket gillade tösen) och fick färdigt två av tre saker. Tredje får jag försöka fixa på kvällen. Hur som haver har ändå flunssan blivit bättre, men det kan kanske inte vara bra att fortsätta så här.

På eftermiddagen då barnen kom hem från skötsel kan ni gissa att jag inte heller precis fick ligga i säng. Valde mellan att ha två hoppande barn på mig eller sitta på café medan barnen lekte ute. Fick sån tur hjäp av snälla föräldrar, så behövde egentligen bara sitta med kameran i handen och dricka varmt, medan min pappa såg efter barnen som tur nog hölls ungefär ihop.


Passade på att fotografera lite fåglar. Funderar på att rita lite fågeltavlor till barnens rum, då jag tror det blir ett passligt tema. Satt möjligast stilla och väntade på att de snåla gråsparvarna skulle komma nära. Typiskt nog, så skulle den bästa bilden ha tagits just då jag satt ner kameran för att gräva fram en näsduk. Fick förresten ett nytt krav för framtida kamera. Den bör vara tyst. Dessutom kunde jag ju lära mig använda min kamera lite bättre utomhus. Tur nog behöver kvaliteten inte vara bra för att rita av.



Det mest irriterande med dagen var att de hade gratis zumba på stranden. Typiskt. Då när jag är sjuk och inte kan delta då ordnas det något liknande. Hoppas de ordnas igen. Barnen fick även njuta en kort stund av en luftmadrass som man kunde hoppa på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...