tisdag 25 juni 2013

Midsommarveckoslut

Med tanke på att vi inte hade planer för midsommaren och att de bestämdes först samma dag är jag förvånad att midsommaren blev så otroligt lyckad. Speciellt ljuvligt var ju förstås det att även min man uppskattade programmet, så han tog lite paus från bygget.

Då det var härligt väder stämde vi träff med en kompisfamilj i en park belägen nära vårt gamla hem. Vanligtvis har parken haft väldigt få besökare, så nu till midsommaren var den helt tom. Med hade vi alla grillmat, tilltugg och en en-gångs-grill. Det blev en lyckad måltid med knackkorvar, majs, bulgur med grönsaker, tzatziki och färskt bröd. Barnen fick sitta i ett eget mini-parkbord, medan vi vuxna parkerade i en lite större variant. Efter lite lunch och lek i parken blev det vilopaus under en björk. Barnen vilade förstås inte, men underhöll sig med att bl.a. plocka blommor, åka karusell och kasta frisbee.


Tösen, som alltid är lika upplagad, hade på sig sitt nya prinsess-diadem som jag hittade i Bijou Birgitte. Varför gör de inte smycken i metall åt barn. Plastkronorna håller knappt en lek förrän de är i små bitar. Diademet är för vuxna, men går ändå bra.


Efter en lyckad park-picknik hoppade vi in i bilen och körde till en hamn där vi träffade en annan kompisfamilj. Vi åkte ut till en otroligt sympatisk mini-holme. En så liten holme har jag aldrig sett med hus på. Så var huset otroligt kompakt och väldigt imponerande. Stackars min man, för jag fick nya ha-begär. Nu räcker inte ett hus utan vill även ha en liten mini-stuga på en mini-holme. Tyvärr kan jag inte sätta bilder på stugan, då den inte är min. Barnen var även väldigt förtjusta då det fanns en lite nybyggd sandstrand. Vi vuxna höll oss till terrassen, där vi blev bjudna på god förrätts sill-kaka, vin, sallad med egen grillmat och blåbärspaj.


Då vi trivdes så bra på den lilla holmen  stannade vi kvar till sena kvällen. Vi stannade så sent att vi tänkte bli fast på hamnområdet. Då vi kom in med båten lite före tio, mötte vi butiksägaren som höll på lämna området med portnyckeln. Då stugan är så minimal hade det blivit att sova i bilen eller på terrassen ;)


 


Resten av veckoslutet har jag spenderat på mina föräldrars stuga. Ett händelserikt veckoslut med mycket tid för avkoppling och även lite sista minutens jobbstress på söndagkväll. Lite för bra avkoppling alltså då jobbgrejerna helt hoppat ur mitt minne.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...