fredag 14 juni 2013

Regnväder & nya sandaler

Ibland är det nog otroligt skönt med regn. Även om vätan är det sämsta för huset just nu, känns det skönt med lite svalare. Cyklade hem igår från jobbet och var förstås glad för att det inte regnade just då. Luften kändes lite tryckande. På kvällen verkade dock luften just perfekt för en liten runda runt ön. Sprang först i lugn takt, men efter halva vägen ökade jag en hel de på takten. Sista stumpen sprang jag hårt. Konstigt nog verkar konditionen inte ha försämrats alls även om jag inte sportat. Fortfarande är det mitt knä och inte min kondition som hindrar mig från att springa längre. Det blev ändå 6 km cyklande och 8 km springande. Sprang i ganska lämplig takt slutdelen, då det hela gick på 50 minuter. Tror jag skall försöka öka takten i framtiden. Även om jag vet att det inte är så smart tänker jag anmäla mig till Esbo strandmaraton och springa min första halva.



Även om jag inte har något emot att använda mitt nya fina paraply skulle jag ännu hellre ha på mig mina nya sandler. Envis som jag är blir det alltså blazer, halsduk, jeans och sandaler i regnväder. Tur nog är det ganska varmt, så även om tårna blir våta fryser man inte. Skorna hittade jag i Martinique på rabatt och är exakt vad jag letade efter. Feminina sandaler i läder, som är superbekväma och har dragkedja på hälen, så det är lätt att ta på sig dem. Nya fina sandaler skulle nog kräva nya fina tånaglar, men allting kan man inte hinna med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...