lördag 29 juni 2013

Semsterlöfte

Min semester börjar officiellt nu efter veckoslutet. Något smått har jag ännu kvar att fixa för jobbet, men sen är det att njuta. Då jag tidigare satt och funderade på saker jag saknar att göra, lovade jag mig själv att försöka rita lite på semestern. Köpte mig lite nya kolpennor och ett litet set med vattenfärger. Har aldrig varit bra på vattenfärg, så det är en lite ny erövring. Då gossen sovit dagssömn har vi med tösen passat på att pröva dem lite.

Som första målade jag av en av sparvarna jag fotograferat. Den ser ju inte ut som en sparv, men vi kan kalla det konstnärlig frihet.Setet är Cotmans vattenfärger. Till min stora besvikelse hade det färdiga setet ingen svart färg. Hur klarar man sig utan det? Det blev att låna lite av tösen. Förövrigt fungerade de ganska bra. Lite bättre penslar kunde jag behöva.


Idag ritade jag även lite med kolpennorna. De är kanske inte riktigt så bra som jag hoppats. Det är helt på tok för hårda. Hittade dem i Tiger, så kanske det inte överraskar. Tösen tycker om dem och så kostade de inte mycket. Det finns en massa fina dansbilder på nätet. Tror jag skall köpa lite svart papper och vit penna, då det lämpar sig bättre för att rita de skira kläderna en ballerina har på sig. Med dessa hårda pennor blev det bara en snabbskiss. Sinelli har rabatt sombäst, så med god tur hittar jag något passligt (och inget annat).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...