söndag 9 juni 2013

Vad var det man gjorde...

...då man inte hade något att göra. Det är länge sedan jag haft en sådan lucka i min tidtabell. Tösen for med sin mormor och hälsa på hos gammelmomi. Gossen sover. Min arbetsdator vägrar starta. Så vad gör man då? Ja, i alla fall tar man igen förlorad tid på bloggen.

Förutom det så kan man äta upp resten av den överblivna mudcaken. Firade min födelsedag med ett kompispar som jag bjöd på mudcake och glass. Fick av dem en härlig kokbok jag ser fram emot att pröva i mitt framtida kök. Har bläddrat i den (även om jag måste medge att första kakbiten redan var försvunnen före jag läst igenom första reseptet). Ironiskt att äta färdigmat och drömma om att baka själv. Nu är resten av boken välstuderad och jag halvsovande. Att äta en halv kaka är VÄLDIGT tröttande. Den friska luften på föräldrarnas balkong har dock ganska uppiggande effekt och även några strandskator som kommunicerar ljudligt.



Delvis kan ju även tröttheten bero på att jag var ute på fredagen och festade med arbetskompisar. Det var företagets sommarfest med Vikingtema. Vi fick äta all mat med fingrarna och stämningen var varm som i en bastu, då salen saknade lampor och lystes upp av levande ljus. Träffade för första gången även en hel samling av mina danska kollegor. Deras energi var nog något att beundra, så jag har hoppat på dansgolvet i flera timmar. Det var otroligt roligt. Har saknat att dansa på ett ställe där man känner alla runt sig och kan känna sig trygg. Precis som det var under studietiden. Som en hel del äldre, tar det dock lite längre tid att ta igen förlorad sömn.

Var även igår och prövade cykelvagnen för första gången i år. Den får förvaras i bilens baklucka för att jag skall ha någon chans att hinna använda den. Då jag provat bygga ihop den och packat in barnen i kärran, kunde jag inte motstå frestelsen, så jag bytte snabbt till springkläder och sprang en 7 km sträcka runt stränderna. Lite kändes det i knäet, då jag kvällen innan haft klackskor på mig. Springandet med vagnen gick oväntat bra efter lång paus. I en brant uppförbacke vid stranden, fick jag dock kämpa. 30 kg vikt i vagnen var ganska stort motstånd, då gruset under fötterna inte riktigt ville hålla mig uppe.

Croozer Kid for 2 fylld med böcker och annat skoj för färden.

Då barnen suttit snällt en god stund i vagnen, passade vi på att besöka en ny park. Allt för länge hann vi inte vara, då tösen ville se princessbröllopet. Men, en tillräckligt lång stund för att pröva igenom det mesta. Parken var utmärkt för tösens ålders barn och äldre. En massa roliga apparater som snurrade på olika sätt. Springhjul och karusell som for upp och ner som på Borgbacken. En massa balansövningsgrejer och annat som även passade lillgossen. Parken måste definitivt besökas på nytt.

Tösen på pinne som snurrar med karusellen i bakgrunden
Pojken i springhjulet.

Nu skall jag ta mig en snabbdusch. Ikväll blir det ännu djurgårdsbesök och picnic på min gudmors odlingsplätt med lite mera födelsedagskaka. Snart har jag gått upp de 1,5 kg jag gått ner under förra månaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...