tisdag 18 juni 2013

Nya lunchalternativ

Då det blivit mindre tid för att laga mat har jag passat på att pröva mera olika hälsosamma lunchalternativ. Ett ställe som nu jag blivit "stamkund" till är Kotipizza. Inte pga deras fina pizzor utan pga deras sallad. En god sallad med en massa gott så som soltorkad tomat, paprika, mozzarella... Rekommenderar att pröva.

Soltorkad tomat - mozzarella sallad från Kotipizza i Bauhaus


Har även börja äta oftare på Cafe Picnic då de börjat med barnportioner. Barnen får varsin ungspotatis, så kan mamma äta lite vad hon vill utan att välja ingredienser som passar barn.

Idag besökte jag på lunchpausen med en kund en lunchrestaurang jag inte hade hittat utan hjälp. Inne i Stadion finns det tydligen en restaurang med bra utsikt och bra mat. Till lunchen hör sallad, soppa, en middagsrätt, efterrrätt och kaffe. Hade klarat mig på den goda batatsoppan och salladen, men var ju tvungen att smaka på allt. De hade även väldigt snygga glas, men blev inget av att fotografera dem. Utsikten tog jag dock en bild på med telefonen. Glasen hoppas jag stöta på på nytt för dem kunde jag ha köpt hem. Troligtvis inget dyrt märke, då namnet inte stod på.


Stadions lunchrestaurang


Lite mat har jag även lyckats laga själv. Två rätter väntar i kylskåpet från igår. Idag experimenterade jag lite, så försöker hinna sätt in receptet på receptbloggen bara jag hinner. Lite knäpigt att laga mat i ett minimalt kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...