måndag 2 juli 2012

Cykelvagn på joggingrunda

Prövade min Croozer Kid for 2 med jogginghjulet. Barnen var trötta och gnälliga, så de behövde vila och jag behövde röra på mig. Hunden fick även följa med och sprang snällt bredvid fastknuten runt min midja. Vagnen rullade helt bra, men som väntat var den tung i uppförsbackar. Vändandet var också svårt, då jogginghjulet flyttade tyngpunkten ännu längre fram. Annars fungerade det ganska bra, men man var tvungen att styra med båda händerna för vagnen vände hela tiden åt höger då tösen som är 2,5 kg tyngre satt på den sidan.


Croozer Kid for 2
Hunden fick även åka lite cykelvagn, men den här gången inte i fotändan, utan bakluckan. Fungerade riktigt bra. Hon hade nog orkat springa, men då jag sprang en halv timme och solen gassade, så kändes det bättre att sätta in henne för sista tredjedelen i vagnen och vila. Hon är 12 år gammal och har ganska korta ben, så vill inte riskera onödigt hård ansträngning plötsligt. Hon verkade nöjd över mitt beslut. Gamla joggingrundor som kunde vara upp till 15 km långa är nog historia för gamla tanten. Vagnen blev lite tyngre, men hon balanserade bra ut vikten. Allt som allt var det ca 20 kg i vagnen.



Efter joggingrundan gick vi ett kort varv med hunden och sedan jumppade jag lite med tösen medan lillpojken sov. Tösen satt på mina axlar medan jag tränade. Då jag gjorde planka skulle hon även upp på min rygg, men det blev lite väl tungt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...