onsdag 18 juli 2012

Vassbåtar och kantareller

 Vi var en par nätter på min svärmorsstuga med min mans syskon. Trivdes bra och barnen ännu bättre. Tösen fick lära sig laga vassbåtar och lekte med dem i en liten pöl. De seglade imponerande bra omkring, både framåt och bakåt. Till sist stod vi alla runt den lilla pölen och beundrade de fina konstruktionerna.






Förutom vassbåtar hann vi även plocka lite kantareller. Först var vi med min man på natten och plockade det man hittade genast och senare fick även tösen gå på en liten skogsfärd. En del av satsen åt vi genast med flundra och nypotatis, men resten lät jag torka en tid och stekte sedan in i frysen. 


 

Det var ett väldigt lyckat stugbesök jag hoppas vi kan göra igen. Mycket frisk luft för hela familjen i bra sällskap. Det var passlig paus i storstädandet, som tycks ha blivit temat för den här semestern. Imorgon fortsätter städandet och kanske även lite annat roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...