söndag 29 juli 2012

Gissa hur mycket jag tycker om dig

Har ritat kaniner medan barnen sovit dagssömn. Sju stycken kaniner har hoppat från boken Gissa hur mycket jag tycker om dig av Sam McBratney. Har igen ritat direkt på tyget med textiltusch med boken som mall bredvid. Lite missformade blev ju en del med lite små huvuden eller för tjocka magar, men jag tror inte det gör något. Då den är upphängd lär det inte störa så mycket. Sämre kunde det allt ha blivit då det inte fanns någon möjlighet att radera. Tyget skall bli en gardin till barnrummet. Tyget är lite för smalt, så får se om jag blir tvungen att skarva med t.ex. ett vitt linnetyg. Först ska den sys så långt det går så som den är nu. Då den är upphängd är det lättare att säga. Nästa vecka blir det pojkens ett års kalas, så sku gärna ha de färdig tills dess.



 Har försökt ordna lite plats runt symaskinen åt mig, så hoppas på en lite mer angenäm systund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...