torsdag 19 juli 2012

Madrass till pinnsängen

Sydde ihop tyget med ritningen av Lilla Syster Kanin till en madrass för pinnsängen. Tyvärr märks det att projektet är gjort i hast tillsamman med två barn. Gjorde ett typiskt fel, man kan göra om man inte köper tyget från en tygbutik, nämligen glömde först klippa tyget rakt och sedan först rita. I Ikea har kunderna klippt lite hur som haver, så när jag gjorde det i fel ordning blev ritningen onödigt nära kanten. Nu överväger jag att rita en ny kanin på baksidan eller rita något i övre vänstra hörnet för att balansera ut allt. Ett litet kryp skulle räcka. Förutom rita något borde jag sätta med lite till snören. Två räcker inte, men tyvärr hade jag inte tillräckligt med vitt snöre hemma. Själva sömmen ser blev också lite ojämn, men jag var lite irriterad vid det skedet och det hjälpte inte att jag inte ville rymmas och sy då mitt sybord blivit mikroskopiskt litet efter att barnen fått ett eget rum. Tur nog ser det bättre ut i verkligheten än på bild.




Pojken har fått allt med kanintema. Hans snuttefilt är en kanin, nu madrassen och snart ännu ett till projekt. Komiskt nog fick jag tidigare under veckan veta att han är kanin i kinesiska horoskopet. Det passar ju perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...