måndag 2 juli 2012

Enkel spetsbolero

Såg på Martha Stewart show förra veckan där de visade speciellare sätt att knyta Hermes scarfar. Tyckte speciellt bra om hur de knöt en scarf till en bolero. Hemma hade jag dock inga passliga scarfar och tyckte måtten på alla vanliga scarfar gjorde att boleron inte satt lika bra. Så tog ett snabbesök till Eurokangas. Köpte puderrosa spetstyg och motsvarande färgs satin kantband. Sydde en 75x50 cm stor fyrkant kantat med satinbandet. Knöt sedan ihop hörnen som  i tv-showen och vips blev det en bolero. Superlätt syprojekt. Om jag gjorde om det skulle jag lämna bort åtminstone 5 cm från övre kanten, så att den skulle bli lite kortare och sitta bättre. Nu vek jag satinkanten under scarfen, vilket är lite synd för den prydliga kanten syns inte. Ska pröva knyta den lite kortare. Köpte en puderrosa topp på sommarrea, som jag tror kommer att passa bra ihop med boleron. Den svarta ser kanske inte riktigt så smickrande ut.





Scarfen går även att använda som en vanlig scarf vid behov, då den inte är ihopsydd i hörnen. Vill man kan man även tillägga satinsnören i hörnen genom att lämna lite av satinbandet i hörnen och knyta ihop med dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...