söndag 8 juli 2012

Underlag för soffkanten

Tycker så om formen på vår soffa, då den har breda armstöd och annars också är passligt mjuk och skön att sitta i. Tyvärr börjar tyget se superschabbit ut, delvis pga att vi haft drickglas på kanten och delvis pga hund och barn.

Då min man köpte pinnar från någon av hans gubbutiker, såg jag genast potentialet för ett skydd under glasen. Då min man målade ett annat projekt fick tösen måla pinnar med lite hjälp förstås. Sedan köpte jag lite starkt bommullstyg från Ikea och igår limmade jag pinnarna fat i tyget med ett universallim. Underlaget kom genast i bruk.




Förutom projekt hann jag igår besöka odlingsplätten och fick plockat bort en hel del ogräs. Då det inte hade regnat på en tid, satt ogräset hårt fast i leran, men det blev nog en hel del bättre. Supersvårt att veta vad om är ogräs och vad som inte, speciellt när det gällde lök. Vågade inte plocka där. Roligt är det att sitta på odlingplätten bakom skydd av en massa ogräs och lyssna på folk som går förbi och samtidigt vara i en helt egen värld. Hellre skulle jag dock odla på egen tomt, så hoppas lite att vi skall hitta något passligt hus till nästa sommar. Igår såg vi ett bra igen till salu, men vågar inte ännu börja drömma.

På kvällen var vi hos kompisar och blev bjudna på jätte god grillad lax. På mig hade jag min nya tröja och en ny t-shirt jag köpt från Mango på sommarrea. Skjortan var dock litet av en besvikelse, då sömmen i nedre kanten öppnades genast. Varför går det så på alla skjortor. Hittills har endast skjortorna från Vila hålligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...