måndag 30 juli 2012

Ommålad klocka

Då vi inte har en enda fiffig klocka i vårt hus som lämpar sig för att lära barn klockan, var det dags att skaffa en till barnens sovrum. I vardagsrummet säger hon alltid att visaren pekar på fågeln och det är kanke inte riktigt det hon skall titta på. I arbetsrummet som nu blivit vårt sovrum, har klockan romerska siffror, så det är inte heller värst praktiskt. Köpte en basic klocka från Ikea med enkel klocktavla. Den var ursprungligen svart, men målade den med samma som jag målat bilbanan för barnrummets bord. Penseldragen blev ganska synliga, så övervägde att slipa den med fint sandpapper, men nu när den är på väggen tycker jag den är finare såhär.




Relaterade länkar:


Bilbanan målad (23.07.2012)  
Fick färdigt målat bilbanan igår på kvällen. Sprayade först ett lager grundfärg, vilket jag tror var ett misstag för den tog inte alls...
Klocka till arbetsrummet (23.03.2011)  
Köpte en klocka från Stockmann (bilden även därifrån). Den skall hänga i arbetsrummet, så att man ser den direkt, då man stiger in i rummet...
Min klocka (19.09.2010)
Äntligen är klockan på väggen, men någonting bra är värt att vänta på. Själva urverket målade jag nästan genast då vädret tillät, Resterande projektet gick lite trögare framåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...