lördag 7 juli 2012

Rabarbersaft

Då min mamma meddela att hon har rabarber på lande hon inte använder, skrev jag upp receptet för rabarbersaft i bloggen och begav mig till lande med barnen. Inte enda orsaken förstås, men en bra i alla fall :)

Allt för mycket rabarber fanns det inte i år, men räckte till en och en halv sats. Lagade en flaska åt mig själv och en åt mina föräldrar. Resten drack vi upp på lande. Gott blev det, även om kanske lite onödigt sött. Utspätt med vatten blev det riktigt bra. I receptet stod det att man inte skulle röra om medan det kokade för att det inte skulle bli grumligt. Det kokade så häftigt, så det var egentligen sak det samma. Dessutom satt jag det först i en för lite kastrull, så jag fick hälla över det i en större när det kokade över. Ser kanske inte perfekt ut, men smakade lika gott ändå.

Rabarbersaft 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...