måndag 14 juli 2014

DIY: Ros av bakplåtspapper

Inte det lättaste materialet att bearbeta...




Kanske ni vet den där känslan när man borde göra något, men man absolut inte skulle ha lust. Så kändes det idag då jag borde ha städat, men solen sken och jag var trött. Kan inte sova på dagen, så låg en stund bredvid gossen och såg på skuggorna.

Ursprungstanken var att göra någons ansikte, men då jag inte hittade en bra bild så valde jag en blomma. Behandlade fotot med bildmanipuleringsprogram för att skapa ett mönster med fyra olika mörkhetsgrader. Därefter ritade jag av det på ett mönsterpapper.

Själva pappret var halt och gick lätt sönder. Skärande gick ännu ganska bra, men att placera ihop dem var närtill omöjligt. Pappret var halt och rullade lätt ihop sig. Två tunna plexiskivor hade varit bra för att pressa ihop dem. Nu är kontrasten mellan de mörkare färgerna dålig då pappren har luft emellan. Men kunde tänka mig en motsvarande mellan två böjda plexiskivor och en lampa bakom.

Blev lite skyndsamt med skärande då gossen valde att sova en något kort dagssömn. Ritade en parkeringsplats åt gossen och fick på så sätt lite mera tid för att även hinna städa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...