fredag 25 juli 2014

Med båt till Stora Kalvholmen

och fattiga riddare i Gula Villan




Jag och barnen blev bjudna på en båtutflykt till Stora Kalvholmen. Vi brukar besöka ön varje år, men i år trodde jag det inte skulle bli av. En turbåt som startar från Esbos olika stränder för en till holmen. Vi fick åka motorbåt vilket var en hel del skönare. Älskar känslan av blåsten i ansiktet. Barnen var dock inte lika förtjusta, men hittade le bakom vindskydden. Barnen har inte åkt motorbåt, så de var inte så vana vid det hela. Efter halva färden började de dock inse det roliga med båtfärden och njuta av det hela.


Då vi besöker Stora Kalvholmen brukar det bli åtminstone en kopp kaffe i Gula Villan. Den här gången blev det efterrrätt och kaffe. Invid restaurangen fanns tre får i en liten inhängnad som barnen fick mata medan vi väntade på maten. Fåren åt glupskt medan en hel hop barn trängdes vid staketet. På ön finns även en bra lekplats och en badstrand.



Havet är så vackert mot kvällen. Om jag bara någon dag hinner sätta mig ner och måla, vill jag nog lära mig måla hav och speciellt solen mot vågorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...