lördag 12 juli 2014

Korsord och spel

Snabb sväng till stugan

Det har inte blivit värst många stugbesök den här semestern. En massa att göra på huset, som tyvärr kör över en hel del av det man kunde eller brukar göra på semestern. Barnen har fått leka en hel del för sig själva medan vi lagat täckdike och målat. En liten sväng till föräldrarnas stuga hann vi dock ta.

Min kära far har köpt en gummibåt, så att barnen skall få ha lite kul på lande. Sjön han byggt är ju inte den största, men helt tillräckligt stor för de små. Båda fick även pröva ro själva. Tösen tyckte det var speciellt kul, medan gossen hellre bara åkte med. Senare satt han hellre på klippan och knuffade ner bilar för klippkanten.



Till stugavarande hör oftast kordord, en hel del spelande och god mat. Köpte ett korsordshäfte med åt mig själv. Efter dålig succé med koncentrationen blev det lite mera kameraövning. Något som inte alls lyckades då solen sken starkt och kontrasten mellan sol och skugg blev för mycket för min kamera.


Försökte även fotografera hunden, men det ville inte riktigt lyckas. Försökte först sätta in henne i skottkärran för att ha en chans att hinna focusera, men hon kom snabbt på att hon kunde hoppa ut. Autofocusen skärper alltid bara nosen, vilket sällan ser bra ut på bild. Inne försökte jag lura henne med en spenatplätt, så hon har munnen färdigt öppen. Min söta 14-åriga gamling som varit så pigg och glad då jag varit hemma med henne.



Nu skall jag se på lite Morse och hoppeligen få sytt något. Det har blivit lite onödigt stympade nätter. Hoppeligen får vi sova inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...