torsdag 24 juli 2014

Porslin och smycken


Har varit ute och grävt hela dagen. Det tog ca tio timmar, men nu är framgården en hel del snyggare än tidigare. Lite gräsfrön, grus och kantstenar, så är det färdigt. Får se om jag kommer upp från sängen imorgon.

Blir dock inga bilder på gården ännu, då det är helt för mörkt att fotografera. Istället visar jag upp lite olika ting jag hittat i Stockholm. Köpte en del porslin. Tvål- och diskmedelpumpen har jag försökt hitta i Finland, men tyvärr inte lyckats. Nu har jag dem äntligen och är så glad för det. Dessutom köpte jag två porslinsskålar att baka i. Mina plastskålar ser rätt chabbiga ut, så jag har användt dem som målburkar då jag fixat upp lekstugan.



Själva köksbänken vid tvålpumpen ser ni kanske att har blivit rätt flammig. Vi behandlade den ena med olja och den andra med vaxolja. Oljan fungerar inte alls, så den skall slipas och därefter få en ny behandling.

Barnen fick även en liten vas för blommorna de älskar att plocka. Hittills har ett glas fått duga, men då blommorna sällan är allt för många, passar en liten vas bättre. Tyckte formen var rätt passande.


Då vi mammor fick shoppa barnfritt i Sveriga hade jag föreställt mig att jag hade hämtat hem en hel del kläder. Tyvärr hittade jag nästan inget jag gillade. En Vila tröja kom med hem, men den hade jag lika bra kunnat köpa i butiken här invid oss. Några smycken köpte jag dock åt mig själv. Halsbandet köpte jag på båten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...