tisdag 31 mars 2015

DIY: Egna termokrukor

Framför trappan


Något jag lärde mig på mässan var att man kan skapa egna termokrukor, så att blommorna skall tåla värmeförändringar bättre och eventuellt även vintern. Hon rekommenderade en hel del grus på bottnet (ca 20 cm) och finfoam eller ett gammalt liggunderlag längs med kanterna. Får se om det fungerar :)



Mellan gruset och myllan satt jag filterduk för att hålla myllan kvar högst upp. Helt perfekt blev det inte i hörnen så jag hoppas det inte är ett problem. Ikea krukorna hade nervikta kanter, så fick liggunderlaget stucket in emellan.


Krukorna är i svart plåt, så de passar bra ihop med lyktan jag köpt tidigare. Fyllde båda krukorna med en massa tulpaner och även några månliljor. Hoppeligen börjar liljorna komma fram när tulpanerna dör bort. I den långa krukan finns orange tulpaner och i den fyrkantiga mörklila och vita. Hoppas de klarar av den här veckan med kallt och snö. Tyvärr får de ju inget snötäcke på sig, så de har inget skydd. Funderar på att lyfta lite på dem försiktigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...