torsdag 19 mars 2015

För få timmar

Hur skall man få lite till timmar till dygnet. Det känns inte som om det skulle räcka. 



Med snabb matematik blir det en halv timme morgonrutiner, åtta timmar jobb, en timme arbetsresor, sex timmar med barnen (de sover då jag slinker iväg så de är kvällspigga) som innehåller främst matlagning, undanplockning och mera matlagning, varefter det ännu behövs en halv timme för att få sista bykandet och diskandet skött. Kvar blir alltså åtta timmar att välja huruvida man vill sova eller kanske göra något eget en stund. Ofta väljer jag egen tid och det brukar fungera något med vilonätter emellan. Men, idag var det en hel del gnäll och knarr med gullungarna, så även om jag var hur pigg som helst efter jobbet rann energin snabbt i sanden.


Vi tog en snabb runda via en blombutik. Efter en lång dagisdag är det sällan en succé. Köpte lite lila krokusar och orange tulpaner. Blommorna stack jag in nu i mörket i myllan. Hoppas de klarar sig för tålamodet var oexisterande, så det lossnade en hel del rötter.


Har arbetat på framgårdens blombänk under en längre tid i korta etapper. Några stenar och några säckar mylla med jämna mellanrum. Men, nästa veckoslut skall jag nog få blomdelen färdig. Tror den blir riktigt bra. Resten blir sen heller inte stenar, utan kommer att få ett lager mylla och gräsfrön. Allt för djupt lager med mylla blir det inte, så får se hur grönt det blir.

Bilderna tog jag för en tid sedan då en flock fåglar fyllt grannträdet. Då det var ganska mulet ute räckte inte riktigt kamerans ljusstyrka. Har sett flocken tidigare och visste då inte vad det var för fåglar. Nu berätta google åt mig att det var sidensvansar. De var dock så högt uppe att man inte kunde se hur de ser ut med bara ögat. Synd att kvaliten är dåligt för annars hade de gärna kunnat vara lite modifierade foton på väggarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...