tisdag 10 mars 2015

DIY: Svartmålad kökslampa

Ikea Ottava



Har länge stirrat på lampan i köket. Den passade så bra in i hallen i vår gamla bostad. Men här i köket passade den inte riktigt in. Formen och stilen var rätt, men färgen var fel. Den hade inte ett par. Dessutom försvann mässing detaljerna.


Det tog en stund för mig att bestämma färgen, men nu är jag rätt nöjd. Lite ovant är det ju att stirra på den. Målade den med en sprayfärg som klarar av höga temperaturer för säkerhets skull.



Tabletterna är även nya. Hittade dem på Hongkong. De påminner mig på något sätt om min barndom pga formen. Passar bra ihop med stolarna. Sökte länge praktiska tabletter i svart. Har sprungit genom en massa butiker, utan att hitta något som fungerar med små barn. De här lär fungera riktigt bra. Hundens bricka kommer jag inte ihåg om jag visat tidigare, men den passar även nu in i helheten. Brickan hittade jag i KodinYkkönen och skålarna i Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...