lördag 14 mars 2015

Svart-vita fotografier

Helt fantastiskt väder idag. Humöret och kroppen ropar äntligen, då det känns som om man sku vakna till liv. Har köpt tulpaner hem regelbundet, för blommor får mig på så gott humör.

På morgonen tog jag en sväng med hunden före familjen vakna. Lite svalt ute, men så uppfriskande. Sov över nio timmar inatt, så jag hade energi för mången. Hann till och med böka lite i trädgården före resten vaknade. Vid morgonmålsbordet stirrade jag på mina tulpaner planerade jag sovrummet i huvudet. Idén att hämta in lite av naturen i sovrummet vaknade. Men på ett möjligast färglöst sätt såklart. Färger är inte riktigt min grej, som ni kanske märkt...

Surffade igenom internet och försökte hitta en snygg kvist eller ett snyggt löv i metall. Det snyggaste finns tyvärr inte mera till salu, så får ännu fortsätta söka. Tanken är att hänga mina smycken på det. Jakten fortsätter...

Nu på kvällen fortsatte naturplanerna med att gå igenom bilder jag fotat under senaste året. Nu har jag ändrat om ett set till svart-vitt. Är dock inte helt säker om kvaliteten räcker, men det finns bara ett sätt att ta reda på. Tänker skaffa lite svarta och vita ramar och hänga upp bilder ovanför sängen. Bilderna får vara i olika storlek. En del med detaljer, en del med helheter. Under sommaren hinner jag fotografera lite fler vid behov.

 
Har tidigare haft foton på familjen på väggen. Men börjar bli så utle på bilder på ansikten i olika livssituationer. Hellre ser jag på något mera abstrakt. Tösen tyckte dock att mitt färgval var något tråkigt. Men, hur ska jag kunna välja vilka... hjälp.

Medan jag lekte med photoshop, ville min tös överraska mig. Hon förbjöd mig komma till köket. Oftast betyder det att hon pysslar något. En gång lagade hon smörgåsar åt hela familjen. Den här gången hämtade hon en skuren och kryddad avocado på bricka tillsamman med en varm kopp te... jaiks. Så duktigt, men kanske lite skrämmande att hon lekte med hett vatten. Med tack för omtanken och förmaningar om försiktighet lagar hon nu middag åt oss... får se vad vi får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...