onsdag 24 juni 2015

Gossens rum: Stolar i svart

Slitna, men ändå nya


Till min stora besvikelse slutade Kodin Ykkönen sälja mina köksstolar. Det är inte länge sedan jag köpte pinnstolarna. Frågade i samma väva huruvida jag behöver vara orolig för att stolarna inte säljs inom kort, men jag lugnades ner med att de skulle vara kvar i sortimentet en god stund. Så gick det dock inte. Då jag försökte hitta stolarna för en god stund sedan fanns det inga kvar i butiken och nätbutiken. Lämnade ett meddelande via nätsidan, men det kom inget svar. Nu besökte jag butiken fick höra att orsaken är att butiken sålts och nya ägarna byter ut sortimentet. Argh... Det fanns endast två stolar kvar i Vanda. Två som stått i butiken.


Då vi körde till Vanda blev jag shockad över hur dåligt skick de var i. Priset var nedsänkt, men inte tillräckligt. Försökte pruta ner priset men det gick inte. Tur nog hade jag fått en rabattsedel som jag fick använda till ena stolen. Priset blev såvida lite bättre. 


Då jag packade in stolarna i bilen insåg jag att då jag ändå tänkt ha dem i gossens rum var det kanske lika bra. Stolarna skulle ändå slitas då barnen målar, ritar, limmar och bracklar medan de sitter på dem. Ingen stress alltså med att övervaka barnen. Om något år kan jag måla dem då barnen är lite äldre.

Hemma störde inte det slitna lika mycket. Bordet är fullt med pennstreck och underlagen fulla med målfärg. Det passar oväntat bra in. Bordsbenen och stolarna blev ett perfekt par och ser ut som om de kom från samma målfärgsburk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...