tisdag 2 juni 2015

Grönsaks-frukt-bär smoothie

Ett försök till en hälsosammare vardag
 


Vi satt igår uppe med min man och såg på ett dokument från Netflix, "Fat Sick and Nearly Dead". Dokumentet var bra uppbyggt och hade en passlig överraskning då storyn ändrades. Rekommenderar dokumentet varmt. Innehållet var ju egentligen inget nytt. Men det gav min man och mig en ny motivation att äta hälsosamt.

Så igår kväll laga han en första smoothie med allt som fanns i skåpet. Röda vinbär, mango, äppelsaft, vattenmelon, zucchini, rödlök och sallad. Inte helt illa måste jag medge. Röda vinbären tog över smaken. En aning av löksmaken blev kvar.

Idag skickade jag honom till matbutiken. Hem hittade en massa grönsaker som inte normalt hittas i vår kyl. Kvällens smoothie innehöll vitkål, kinakål, fenkål, isbergssallad, tomat, citron, zucchini, gurka, äppelsaft, blåbär, mango, röda vinbär... Så ett litet antal olika ingredienser blev det. Oväntat gott smakade det. Bäst av allt var att barnen vräkte i sig en massa isbergssallad medan de lyssnade på sin kvällssaga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...